Slagsmål...Fick gå emellan... Antingen är man en Ängel eller en tant?

När jag är ute på lunchen och ska köta till butiken för att handla lite frukt så ser jag en ring med ungdomar. i den ruingen ligger två grabbar. En sitter ovanpå den andre och slår. Jag stoppar bilen, kastar mig ur och fram. Vad håller ni på med?!!! Alla blev tysta och killen slutar att slå.. Nä, de är ingen fara säger någon. Killen underst ser förvånad ut.- Är detta trevligt säger jag. Den andre reser sig upp... Alla börjar att gå tillbaka mot skolan som ligger alldeles i närheten. Jag frågar killen hur det gicjk. Ingen fara säger han. Hör en tjej säga att hon tagit hand om mobilen. Hur gick det,säger jag. Hmmm, inget svar. Jag ska döda honom, väser han,

Jag ringer skolan och vidare till rektorn. Berättar hur de såg ut och hur det gick till. det var allvar. Detta skedde 12.30. Klockan 16.30 får jag ett samtal från rektorn som tackar för att jag stoppade bråket och att de nu pratat med ungdomarna (i åk 8?) ringt hem, haft diskussioner med föräldrar m.m.

Ja, de måste ju agera.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Heja dig Pernilla , tufft gjort .

kram Kerstin

2008-10-05 @ 14:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0