Underbar jobbhelg!

Huvudet upp iallafall. I fredags långdag. Började i Älvängen kl 9, vidare till Dals-Ed sedermera hamnade jag i Mellerud i Rådahallens mässa med kollegor. Var hemma 19,30. Packade snabbt för morgondagen. Steg upp 06.00. Var i Borås ca 08:15. Gjorde iordning vår monter och alla "give-aways"... Satt på Åkeriföeningens halvårsmöte till kl 16. Sedan ombyte inför kvällens middag...

Fick plats vid honnörsbordet tillsammans med Trygg-Hansa (faktiskt trevligt!)... och en VD vid åkeriföreningen i Värmland. Vi hade skittrevligt.  God mat, mäste jag påpeka. Nattedags blev ca 23,30 och frukost 08,30. Var sedan hemma 10:15, gick tipspromenaden på Hunneberg... Efter mat och städning sitter jag nu här...

Imorgon en ny fantastisk jobbdag! Ja, jag skojar inte - ser alltid framemot att få jobba. Ja, vad skulle man annars göra? Jag minns väl när jag hade den omvända situationen och jobbade 50%. Jag tyckte folk gnällde fast de hade heltidsjobb. Ja, mitt heltidsjobb bestod av man, 3 barn och att serva dem till 110%. Så visst har man skämt bort dem. Allt tvättat, städat och maten på bordet varje dag... Numera inte perfekt... Livet ändrar sig men man ska vara glad i dessa tider att man har ett trivsamt jobb...

Nä nus ska jag packa simdräkten - nu blir det 70 längder som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0