Sjuk i veckan, men värre när man jagade sonen för risker...

Har nämligen varit sjuk i veckan och zappat, svettats, sovit, frusit i 1.5 dygn. Jag blev lite klokare på tv. COPs i TV6 ger mig en verklighetsbild på vad som är vardag för en del och ger mig ett naturligt sätt att förhålla mig till omvärlden. Ja, man förstår att man har rätt inställning vad gäller droger. det gäller att lära våra barn att vara rädda om sig och tacka nej till droger. Visa dem vad som händer runtomkring. Låtsas inte! Förklara! Det ger dem en bild av en vuxens syn och den sitter där... jag lovar! 

Min äldsta son jagade jag när han var 17 år. Enligt andra var han en mes, men han hade det bra hemma. Han var hade det bra på det sättet att han fick utökad frihet eftersom han bodde själv i en friggebod (han var 14år) och hade ansvar för sina egna tider. Han hade några värstingar i klassen som ville komma hem och ta en öl m.m. ´Han var snäll och sa ok men visste inte konsekvenserna. När de minst anade det dök jag upp och slängde ut alla med öl eller frågade om jag kunde ta det som stod där. Det slutade ganska snart kan jag säga. Det tog en störningssommar, för mig - men det var det värt. han blev fortfarande klassad som mes. Idag är han inte det... han har en son, bra utbildning, sambo och en av de populära lita på grabbarna. Min arbetskamrat - 45 år, råkade på honom en dag - Oj, sa hon, synd han inte var äldre då hade jag inte tvekat en sekund...

Numera är två av dem missbrukare som jag slängde ut ett antal ggr. Vår son har sitt barn och har tackat nej till mer umgänge med dessa. Det har kommit fram genom hans tjej att han blivit påringd och som vanligt tänkt att utnyttja - kanske mot ett tjack...

Stå på er mammor! Vi vinner i längden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0